لیست اختراعات محسن فرنگي دليگاني
در هنگام بروز حادثه باعث برهم خوردن تعادل و كنترل هواپيما مي شود كه باعث استفاده از برير يا . همان ترمز مكانيك روي باند مي شود كه هنگام استفاده از ترمز مكانيكي موجب مشكلاتي از قبيل انهدام يا خسارات جاني و مالي بسيار سنگيني مي شود و حتي در برخي موارد قابليت كنترل هواپيماي آسيب ديده را هم نداشت. از يك شاسي مقاوم در برابر فشارهاي موجود ساخته شده كه داراي دو رنج از چرخهاي مختلف است كه اين چرخ ها از لاستيك هاي مخصوصي ساخته شده است چرخ ها توسط كمك و فنرهاي مخصوص به شاسي متصل است اين فنرها و كمك ها تا حد زيادي از فشارهاي وارده بر شاسي و صفحات را كاهش مي دهد بر روي شاسي يك صفحه تيتانيوم متصل است رابط بين شاسي و صفحه كمك هاي بادي مي باشد كه فشارهاي وارده شده را در حد خود تحمل مي كند پيچ فولادي كه متصل كننده صفحه و شاسي به يكديگر است صفحه تيتيانيومي كه از يك بتن مقاوم پر شده و چتر سرعت شكن و كابل هايي متصل به شاسي كه عمل كنترل و ترمز را انجام مي دهد. ابتدا در مواقع آسيب ديدن هواپيماها كه فاقد ارابه فرود يا ترمز يا كنترل سرعت هستند به جاي هواپيما عمل ترمز و كنترل هواپيما را مستقل از هواپيما و بر روي باند انجام مي دهد به اين صورت كه هواپيما بروي صفحه تيتانيومي قرار گرفته كه وسيله مذكور قابليت تنظيم خود با پرنده آسيب ديده را دارا مي باشد و به جاي آن عمل ترمز و كنترل سرعت را انجام مي دهد. در صنعت نظامي ، هوايي قابل استفاده مي باشد
موارد یافت شده: 1